Sunday, June 13, 2010

70.5 KG

Vägde mig i lördags och blev glatt överraskad när vågen visade 70.5.  Nu är det verkligen inte långt kvar! Det skall bli underbart att få äta riktig frukt och grönsaker om 10 dagar. Jag vet att det omöjligen kan vara bra för kroppen att svälta den som jag gjort, men det har varit nyttigt för mig. Jag har omvärderat mycket och inser vilken tur jag har som får äta och det härliga är att jag längtar efter riktig mat. Jordgubbar, nektariner, sparris, OSTRON, lax, öring och harr(mamma!!!). saknar vin mycket mindre än jag trodde, och jag är numera vaken senare än 20:00 på fredag kvällar, till skillnad från när jag tog ett glas rött efter jobbet för att inleda helgen...

Var tvungen att testa Nudiejeansen. De kommer aldrig att sitta bra på mig för de är gjorda för kurvlösa människor med sparris ben, men jag kan nästa nästan knäppa dom nu! Yippi

Under 70 är sista delmål, 66-67 är min slutliga målvikt.

2 comments:

Anonymous said...

Hej Queen- det är din kropp som skriver. Jag har haft ett par jäkliga veckor. Fattaru hur det känns att få något jäkla kemiskt pulver ut i blodomloppet vecka ut och vecka in? Tror inte det. Jag har mått så illa att jag tvingats äta av mina egna förråd av muskler och fett. Där kan man snacka om kannibalism.
Inälvorna är skrumpna som gammalt pergament och blodkärlen ser ut som fjolårs gräs - torra och fnasiga. Du skulle dö om du såg dem.
Men nu ser du - nu ska jag hämnas. Var enda liten vindruva du petar i dig ska jag lagra. Efter denna svält så ska depåerna fyllas på. Ett ostron förvandlar jag vips till ett kilo fett. Jag har mina knep. Vänta du bara. Å du - det där med 70,5 det är inte din vikt. Det är åldern på dina inre organ. Du borde ha lyssnat på mig.

Queen Desiree's goals said...

Hej Kroppen, du borde veta bättre, än att bete dig på det där viset!
Har du glömt bort att du numera fåt vila ordentligt för du snarkar inte längre, du har inte ont i knäna, orkar mycket mer och föresten det där fettet har aldrig varit bra för dig, framförallt inte fettet som fanns runt buken.

Kroppen, nu får du sluta vara tjurig och vi skall tillsammans jobba för att du skall få den bästa maten, näringen och så må bra det bara går.

Dina glykogen kommer att fyllas på och du kommer orka träna i ett högre tempo och du kommer INTE att lagra allt för det kommer jag, dvs din hjärna inte att tilllåta.

Eftersom du bara är en kropp och jag är hjärnan så förstår jag att det kan vara svårt för dig att förstå, men vi kommer att klara det!

Så är det bara!

The Brain