Wednesday, June 16, 2010

Fett eller Muskler?

Det största problemet med en snabb viktminskning är att tappa muskelmassa. Oxå min största ångest. Jag har tränat regelbundet 3 - 4 gånger i veckan och powerwalkat 5 gånger i veckan. Det är normalt för mig men jag kan ärligt erkänna att det har varit skitjobbigt att träna utan energi nog till att klara sina normala vardagssysslor. Jag har kämpat på, och det har gett resultat. Jag har inte tappat ett enda gram muskler under hela min viktminskning även om jag har tappat viss styrka. Sen kan det bero på att mina glykogen depåer är tomma ( Där musklerna normalt hämtar sin energi) att jag inte orkar riktigt lika mycket som vanligt.

Fett överst, muskel underst, vilken vill du helst ha??


Jag börjar att äta ett mål om dagen om en vecka! Det skall bli jätte spännande och jag har redan börja planera mina intag. Jag skall verkligen bli en kalorisnobb och ser fram emot att både behålla målvikten och mentala inställningen lång tid framöver!


Tack all ni som supportar mig, det är inte så långt kvar nu!

2 comments:

Jenny said...

Heja Des, vad duktig du är! Men vilken superäcklig bild. Kram kram

Queen Desiree's goals said...

Jag vet, bilden är ass snuskig, det är den jag skall tänka på när suget efter Ben and Jerrys blir olidlig....

Man kan inte blunda för resultatet... :)