Thursday, November 22, 2012

Inspiration

Är mitt i min tuffaste träningsvecka. Hade löpning i morse med intervaller, och det gick inte speciellt bra. Mina ben kändes som stockarna till ett sequoia träd. Boom boom boom... boomandet tog typ aldrig slut. 4 intervaller, 4 min maxpuls, 2 minuter återhämtning. Blev faktiskt bara 3 intervaller. Nåt jag har lärt mig, så är det att lyssna på kroppen. Den sa bestämt nej till en fjärde intervall. Ska köra CF ikväll och simning imorgon och en sjukt massa träning i helgen. Gissa om jag längtar efter min vilo vecka... 

Det är roligt, men det här är lite som att ha gultbälte i Ju-jutzu. Man tror att man är skitduktig när man har lyckats ta orange bälte, men inser hur kass man är när man har tagit brunt bälte, nära inpå svart. Det är det här jag inser, även om det väldans långt till brunt ännu. Jag suger på att springa, jag suger på att cykla och jag suger på att simma. Men vet ni, det skiter jag fullständigt i, för jag har världens bästa hjärna så även om jag inte är elitidrottare, eller snabbast av alla, så vet jag en sak. Jag kommer att ta mig runt och klara mina utmaningar. Min hjärna är stark som en oxe, och viljan likaså. Bara kroppen håller.

Det var lite som när jag sprang halvmaran iår. Jag var inte tillräckligt tränad, men kände för att testa i alla fall. Efter halva loppet, när vaderna, länden och fötterna värkte så tänkte jag kliva av. Det hade jag ju bestämt innan att kliva av om det inte kändes bra. Och jag sprang på. och tänkte nä, nu kliver jag av. Och jag sprang på. Och tänkte näääää nu måste jag kliva av, och jag sprang på och tänkte. Nä faan det går inte, jag måste kliva av! Och så sprang jag vidare, med vetskapen att skönt att slippa skriva det på FB. Och så blev det. Dessutom samma tid som året innan när jag var vältränat. Inte illa pinkat för en sån som jag. Power of the brain

Nu ska jag iväg och ikväll ska jag läsa Stark Magasin. Handlar om min PT Andreas som är världens bästa på Svensk klassiker. Han är min stora inspiration. Han och Lisa Norden. 


Staying focused. 

No comments: