Sunday, November 18, 2012

Vecka 2

Det har varit en intressant vecka. Nu har jag kört Andreas träningsprogram i 2 veckor och jag är fortfarande något chockad över hur bra kroppen mår. Lite ont har jag väl, och får lite träningsvärk då och då, men min energinivå och ork är på topp. Mat vecka 2 har väl varit sådär. Märker att jag är hungrigare nu när jag tränar mer, och jag har haft något svårare att hålla en god diet. I fredags hade jag en dålig mat dag, men annars har jag ätit väldigt sunt om än något för mycket. Jag ska väga in imorgon så det lär visa sig då.

 I lördags körde jag både cykel och löpning och belönade mig efter med en bentolåda. Happy hade handbollsmatch så vi hamnade på ett skönt hak i Gubbängenscentrum. Helt ensamma med en härlig kvinna som skojade friskt och hade en tung mandarin brytning. Sushin var god, yakinikun sådär och kyklingen ätbar men men det fantasktiska leendet och trevliga servicen kan jag gott tänka mig att äta där igen, om jag befinner mig i området det vill säga. (alternativen - pizza eller kebabhak)

Det var första gången jag löpte efter ett cykelpass som det faktiskt kändes riktigt bra i benen. Gick förvisso de 2 första minuterna, men efter det gick benen av sig självt. Lyckade få ihop 4,5 km på 25 minuter, vilket jag är riktigt nöjd med eftersom jag skulle hålla distansfart i ca 20 minuter. Jag svettades som ett djur och höll rätt puls under intervallträningen - stolt över mig.

Veckan som gått:

Tot 8 pass

Måndag
Spinning, simning
Tisdag
Löpning, Crossfit
Onsdag
Vila
Torsdag
Löpning
Fredag
Simning - missade Crossfit, tyvärr
Lördag
Cykling, löpning

No comments: