Friday, November 9, 2012

Löpning 6:1

Var ute på min första morgonlöpning på länge. Det var runt noll grader med en härlig bitande friskhet i luften. Det är nåt alldeles speciellt med att ställa kl på 05:30 för att genomföra fysisk aktivitet.

Löppass 6:1 var rolig. Jag tycker att det mycket svårare att köra intervaller ute än på löpband, men känner samtidigt att utomhus löpning är både roligare och ger mer. Tänkte mycket på höft och hållning idag.

Det är fortfarande väl tungt. Det ska bli skönt när dessa extra kilo är borta. Längtar tillbaka till när det kändes lätt att springa. När jag var som en fjäder. Jag känner att med tålamod, beslutsamhet och mycket jävlaranamma att jag kommer att vara där igen om 12 veckor.

Första veckan är snart genomförd... Det första veckan av ca 92 veckor som jag ska vara iform för min Ironman. Rätt häftigt .. Faktiskt.

Imorgon är det löptest. Känner redan nu att det kommer inte att gå sådär jätte snabbt, men det ändå bra att göra så jag har mätreferenser.

Lycka till med er träning

Ha det gott i vintermörkret!

No comments: