Monday, November 26, 2012

3 veckor in på programet

Nu har jag kört i 3 veckor. Tjohoo. Klarade den träningstätaste veckan galant. Inga problem, krävs bara lite disciplin. Och det har jag. En sammanfattning. Vissa pass gick riktigt bra, andra riktigt dåligt men alla har genomförts, och det har alltid varit roligt.

Gått ner 3.5 kilo sen start, och magen guppar inte längre när jag springer och mina muskler börjar bli definierade igen. Jag älskar när armarna ser lika vältränande ut som dom är, utan en massa fet som döljer muskulaturen. Lite töntigt är det ju, men det måste man få vara. Jag brukar gnälla på Björn som står framför spegeln, så jag gör det i smyg.  Min kompis Carina tycker att mina muskler ser obehagliga ut, det har hon alltid gjort. Kommer ihåg när vi var yngre så sa hon, Nä, usch... Nu får du lägga av, du ser ut som en bodybuilder. Men det skönt att alla tycker olika. Och generna har jag fått av min boxarpappa.

Har gjort mina första toes to bar.

Har tagit maxpulstest. Dog nästa på kuppen, 178. Vilopulsen har gått ner. Om jag bara sätter mig och andas kommer jag ner till 56, men jag ska kolla vad jag har direkt nät jag vaknar på morgonen, nån dag jag kommer ihåg det.

Igår kväll firade jag mina framgångar med en 1 1/2 liters Julmust, light. Jag vet att lightprodukter suger, men jag kunde helt enkelt inte låta bli och jag tycker att det är så gott. Viktigaste av allt är att jag var värd det.

Ha en fin träningsvecka alla, själv har jag återhämtning med futtiga 6-7 rätt koola pass... :-D





No comments: