Wednesday, November 14, 2012

Mitt nya liv

Jag vaknade inatt o insåg att det här är mitt nya liv. Fokus på träning och kost. För en normal funtad person skulle 7-10 träningspass i veckan vara helt uteslutet, tyvärr. Det många som tror att jag kommer behöva ge avkall på livets goda för att hinna. Träning är för mig livets goda, men jag förstår vad de menar. 10 dagar in på mitt nya träningsprogram känner jag att livskvalitén har ökat, vilket har förvånat mig. För jag har alltid ansett att jag alltid varit mer eller mindre vältränad, oavsett vikt. Det jag inte hinner längre är, titta på TV. Inte för att jag gjort det speciellt mycket innan, men jag har alltid följt några serier såsom Top Model, Project Runway, So you think you can dance och Biggest Loser. Det måste vara Amerikanen i mig som dras till det ytliga.. :-) eller fåfängan. Jag kommer aldrig bli så fanatisk att jag konsekvent kommer tacka nej till en flaska Champagne eller vin, en god middag eller en kväll på stan tillsammans med någon jag tycker väldigt mycket om. Även om jag kommer vara lite tuff med mig själv nu första 6 veckorna eller tills dess jag hamnar under 70 kilo.

Livskvalitén har ökat, för jag har större lust att ta tag i saker, jag är mer effektiv på jobbet, jag är mycket gladare, jag har en man som är precis lika galen och vi har roligt tillsammans, har hittat tillbaka till en underbar vän som delar många intressen, inte bara träning, och vi har kul ihop. Jag börjar se i spegeln att valkarna börjar smälta bort...ha ha ha ha. Itrim var bra när jag var fet, det här är fantastiskt! Andreas är en fantastisk PT, (Det är den 4:de PT jag har anlitat genom tiderna) det är kanske för tidigt att göra en utvärdering, men efter ett par samtal så känner jag mig trygg med Andreas. Han skulle kunna vara min son ålders mässigt men han är klok som en gammal gubbe, så jag hoppas på ett långt och lyckat samarbete.

Veckan började med 2 träningspass om dagen, måndag och tisdag. Idag vilodag. Måndag lunch körde jag och Madde lite spinning ihop på lunchen och simning på kvällen. Det är så roligt att Andreas samkör våra träningsscheman i den mån möjligt. Skönt att ha någon att träna ihop med även om vi ligger på helt olika nivåer. Jag skyller alltid på att Madde är yngre än mig och ska därför vara bättre. Hon simmar och cyklar som en gud, men hon inte så bra på hoppa hopprep som jag. Skönt att vara bäst på nåt... :-)

Ps, ser ni att cocktail triathleten har stora örhängen under spinningsessionen??? :-DDD

Have a great week out there!


No comments: