Tuesday, April 27, 2010

Motion är mitt knark

Motion är viktigt, alla viktproffs tjatar om träning, vardags motion och alla former av fysisk aktivitet. Träning är mitt minsta problem. Jag tränar hela tiden, spinnar, boxas, bodypump ibland och landsvägscykling. Jag har en vana att ta en 45 minuters powerwalk 5:15 vardagar, missar ibland men inte speciellt ofta. Det är mitten av Vallahallavägen och det är lugnt och skönt, min reflektionstimme.

Det känns bra, för jag behöver inte ändra livsstil helt. Jag måste lära mig att hantera maten. När jag har tränat så unnar jag mig både det ena och det andra..

I 3 månader kommer jag att behöva dra ner min träning, det känns lite jobbigt, men jag inser att en diet på mellan 600 - 800 kcal om dagen, så får man tar det lite lugnare. Jag bränner normalt 500 - 600 kcal på ett pass. Det får bli Itrims cirkelträning så länge. 30 sekunder på varje station, i 30 minuter... hmmmm

Imorgon är stora invägningsdagen, även om jag gått ner lite på egen hand, eller hoppas jag i alla fall.  Det är program start och jag får träffa mina nya bantarpolare. Det ska bli skit kul!

No comments: