Tuesday, October 2, 2012

Ost ost ost

Det jätte roligt att försöka äta nyttigt. Eller jag äter redan nyttigt, men inte bara. Min man frågade mig i morse,  vad är det du verkligen vill? Jag tänkte typ 3 sekunder och mitt svar var, Jag vill vara lätt och klara av att springa min marathon på under 4:08. Det skulle vara helt underbart. Men jag vill oxå svulla i goda ostar, surdegsbröd och ännu mera ostar. Jag vill äta minst 5 surdegsmackor med bregott och ost till frukost, lunch och middag. Varje dag 365 dagar om året. Jag älskar gott bröd och goda ostar. Jag känner hur det vattnas i munnen bara genom att skriva om det. Det låter lite sjukt men jag vill att ni förstår vad det är jag tampas med. På eller av personligheten som jag är, kan jag inte bara ta en macka en gång i veckan. Tar jag en kan jag lika gärna ta 5. Så nu mina vänner vilket känns för mig mest relevant? Att tjocka till mig, eller må bra? Jag väljer det senare och min belöning efter Stockholm Marathon 2013 kommer att vara en surdegslimpa med minst 10 ostsorter. Why? Because then I´m worth it, and somethings are worth waiting for!

Ps,

Simpasset igår var nog bland det roligaste jag har varit med om!!! Heja Annie.



No comments: