Tuesday, July 20, 2010

Hemma igen!

Många tycker att borta är bra, men hemma bäst. Jag är beredd att hålla med... till viss del. Saknar USA väldigt mycket och det är trots allt mitt andra hem. Människorna är mer öppna och allt känns så mycket lättare. Så ja, hemma är bäst! För mig kommer Sverige i alla fall god tvåa. Det är tack vare alla fantastiska vänner och familj som jag saknar Sverige men som land sett, kommer USA alltid att vara nummer 1 i mitt hjärta.

Semestern är avslutad och trots all god mat och vin så har jag lyckats tappa ytterligare 1,5 kilo. Jag ska ju springa tjejmilen så jag har varit ute och löptränat på alla platser jag befunnit mig på.(Jag hatar fortfarande att springa, tro inget annat) Sprang vilse i Newport, och har aldrig i mitt liv joggat i 1 1/2 timme tidigare. Det var fasen inte ett dugg kul. varmt, svettigt men som tur hade jag en flaska vatten och en karta med mig... vad jag nu skulle med kartan till.... jag kan ju ändå inte läsa kartor och alla som känner mig vet att inte kan skillnad på höger och vänster, och åt vilket håll ska man hålla en d----a karta. Hur som helst har det gett resultat, och jag sprang ca 6 kilometer hemma på 33 minuter. Fortsätter jag så kanske jag kan nå mitt mål med att klara tjejmilen under 1 timme.

9 hekto kvar till mål... sen kommer jobbet. att hålla vikten!

Här kommer en semesterbild från Newport

2 comments:

Eleonora said...

Duktiga du! Har du tid att ta en fika med en långsamt vankande tjockis nån dag framöver?

Jenny said...

Hejja, det är verkligen en bedrift att gå ner i vikt i USA. Speciellt på semestern. Kram