Thursday, July 1, 2010

Inspirera andra

Jag tycker att det häftigt att mycket av det vi gör kan inspirera andra. Framförallt inspirera människor som vi minst anar skall bli inspirerade.

Jag har många fantastiska vänner, men de närmaste är personer som alltid finns där, prioriterar andra när de är nere och som är fördomsfria för de skelett som de flesta av oss har i garderoben. Min vän Anna är en av dessa jag kan berätta allt för....  Hon har en syrra som är vacker, smart, energisk, familjekär, generös och min vännina är väldigt fäst vid henne. Hon drar inte på så mycket men dryga 10-15 kilos övervikt. Det glädjer mig stort att min egen viktminskning har inspirerat henne att ta itu med sin. Hon har en rätt tung resa framför sig men  hon kommer att lyckas. Stora syster där ute, glöm inte att jag finns här för dig! Anna är dessutom en av mina bästa vänner och allt som är viktigt för henne är viktigt för mig. Spelar ingen roll om det på natten, helgen eller semestern.

Jag hade själv inte lyckats utan det fantastiska stöd jag har fått från vänner, kollegor och familj. Främst från min man som alltid har visat att han älskar mig, och alltid stöttat mig i vilka än utmaningar jag har antagit. Han skall till o med hjälp mig med träningen inför tjejmilen.

Björn liksom jag är inte vad man kalla för naturliga joggare....

Invägning imorgon, håll tummarna!

1 comment:

Anna said...

Love you the most! Och visst kommer hon fixa detta!!! Stor beundran för din resa Älskling..Puss Anna