Monday, August 16, 2010

Svårt att äta normalt

Det har snart gått 2 veckor sedan jag började att äta på riktigt. Itrim kör med något som heter Handflate metoden. Det är inte lika enkelt som det låter, men jag tror att det är lätt när man väl har fått in känsla för det. Varje mål får jag äta 1 handflata proteiner och 1 knytnäve kolhydrater, 2 knytnävar grönt/frukt.


Jag är inte säker på hur bra jag klarat det, men jag skall väga in på onsdag och då vet jag om jag ätit för mycket/ för lite. Svårast var nog i lördags då jag var på en spontan kräftskiva. Personligen tycker att kräftor är läskliga, smakar dill och är totalt menlösa. Vår fantastiska värdinna hade tänkt på mig och köpt super goda räkor… TACK! Hur som helst….. räkorna var enkla att översätta till en handflata protein. Sen kom stora utmaningen, jag kunde välja på Västerbotten ost, Västerbotten paj, smörstekta kantareller, baguette, smör … Jag blev tok snurrig, kantareller är ju grönt, men inte dränkta i smör, och baguette är kolhydrater, men jag äter inte bröd, av personliga anledningar(Tycker för mycket om mackor, grunden till allt ont) Så det slutade med att jag bara åt av allt, fast mycket mindre mängd…. Det var både jobbigt och befriande på samma gång. Det är så jag vill kunna leva i framtiden. Unna mig riktigt gott ibland och det tror jag att jag kommer att kunna. Jag har bara inte riktigt nått dit mentalt ännu…..

3 comments:

Solstrålen said...

Aha! En knytnäve var det.
Nu förstår jag vad som menas med "fisting".
Jag har alltid undrat. Verkar ju sunt och bra. Inte konstigt att det finns så många sidor på nätet och många klubbar som ägnar sig åt det.

Queen Desiree's goals said...

Ha ha hahahahaa.... Var tvungen att goggla på Fisting och hittade den här dialogen(Jag hade ingen aning om vad det var.. hahahaha

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6500000000000031&conference=10500000000000334&posting=19500000002697363

Solstrålen said...

To Brother Saafir:
The language in this blog post is not appropriate to be translated.

Extreme Parental Advisory.

(it is something about fist***)