Friday, June 18, 2010

Hungrig!

Idag har jag varit otroligt hungrig. Jag tror att det sitter i huvet, eller kanske i magen... Jag vet inte. Jag vet bara att jag längtar efter riktig mat. Det är oxå lite jobbigt. Jag måste erkänna att jag känner en viss rädsla. Trots att jag inte är i mål ännu så trivs jag enormt bra med min nya vikt. Jag vill bli lite mindre och stanna där. Jag är väldigt medveten om att det kommer att krävas en enorm kraft ansträngning och disciplin i fortsättningen.

Tyvärr finns det en del olyckskorpar där ute som är helt övertygad om att jag kommer att misslyckas behålla min lägre vikt. De har kanske rätt, men det är så trist att de inte kan bjuda på stöd, support och hjälp istället. Jag känner en fantastisk kvinna som är väldigt vacker och ganska rund. Hon vill inte vara rund och tycker att det är jobbigt, men hon tror på mig och ger mig precis den där pushen jag behöver. Hon vet hur det känns.

Sen har jag ganska många vänner som tycker att jag är vacker som jag är, tjock som smal, vilket jag uppskattar oerhört mycket. Men som sagt drar man på övervikt handlar det inte bara om skönhet, det handlar om att kroppen måste må bra. Jag har bara en kropp, och ett liv.

I want to make the best of it.

4 comments:

Jenny said...

Använd olyckskorparna som drivkraft och visa dem att det visst går. Men du, hur gick det med invägningen igår?

Solstrålen said...

Stay beutiful - slim or fat. We'll love you anyway.

Solstrålen said...

Fast vi gillar inte pulversopps-sekter. Ge dig av medan du kan.

Queen Desiree's goals said...

Hej... :)

Invägningen gick så där. Står kvar på 70.5 men jag antar att kroppen behöver återhämta sig lite. Jag känner mig väldigt bra. Jag börjar äta på Torsdag och längtar som faan. Ja, jag erkänner pulversoppa är INTE kul! Effektivt ... ja!... men kul... NEJ...