Tuesday, June 1, 2010

Nu börjar det bli tråkigt!

Nu börjar det blir riktigt tråkigt. Det är sommar snart, eller är det sommar? Kalendern säger en sak, och utomhus temperaturen säger nåt helt annat. Jag är förvirrad.

Fest inbjudningarna börjar att hagla in, det är grillfester, vanliga kalas, släktträffar, sommarpartyn och sist med inte minst midsommarton. Vi har den mest underbara traditionen, och midsommar lunchen är så god att man alltid längtar till nästa midsommarafton direkt efter intaget. Förutom riktig champagne i goda vänners lag, är det alla sorters fisk du kan tänka dig, med rätt tillbehör. Alltid pinfärskt och hemlagat. Nu är inte lunchen onyttigt i sig, utan riktigt bra, men jag får ändå inte äta då..... viktigaste med programmet är en långsam återgång till ett högre kaloriintag, och tyvärr ligger midsommarafton 5 dagar innan jag börjar äta mitt första mål (ett mål om dagen i 7 dagar), bestående av fisk/kyckling och grönsaker. Jag tycker ändå att midsommar borde flyttas till juli för det är då det börjar likna sommar....

Så midsommar kommer att laddas upp med Vatten, lime, och jag kommer att bälja i mig kaffe, för jag har hört att året tävling är att inte låta mig somna först, vilket jag alltid gör... med eller utan mat o sprit....

2 comments:

Solstrålen said...

Ledsen att göra dig besviken Juli är den mest nederbördsrika månaden Sverige.

Jag har kollat i den svenska grundlagen- Där står inget om att du inte får äta mat. Så ät du dina sillar på midsommarafton.
200 gram burksill är 500 kcal. Du får plats med ett glas skumpa också.
Njut, bli mätt och glad innan regnperioden sätter in.

Queen Desiree's goals said...

Då är det lika bra att strunta i midsommar punkt slut..Börja fira skördetider istället