Monday, June 21, 2010

Romantik i Kubik!

Ja, började helgen med att tjura för att vågen inte hade rört sig på en hel vecka. Väger fortfarande 70.5. Tålamod är en dygd, säger min mamma, så de e bara att kämpa vidare.

Annars har helgen i Stockholm varit helt fantastisk. Kärlek och romantik i luften. Till och med Stockholms Polisens alla 2 500 eller hur många de nu var, var enormt trevliga. De log, var trevliga och hjälpsamma. Kändes mer som polisen i stora landet i väst. Sen har jag förstått i efterhand att det var landsortspolisen som var på plats och det förklarar en hel del... :)


Pressbyrån bjöd mig och min man på lite chokladbitar, för att vi såg så glada ut. Hade inte hjärta att tacka nej, utan tog dem, tackade fint och tvingade min lilla man att äta upp allt själv. Det var sol och lusten att ta ett glas iskall rosé på Gården utanför Norra Latin blev ganska stor. Det gick över snabbt. Jag fick en bild i huvet, ungefär som tandkrämsreklamen när karies angriper tänderna, att tomma kolhydrater angriper min stackars kropp, och förstör allt jag åstakommit. Överlevnadsinstinkt eller panik... vet inte ... funkade gjorde det... jag stod emot frestelsen och ser fram emot min första matbit på torsdag som blir, halstrad tonfisk med ångad sparris och jordgubbar! Det vill säga inga tomma kolhydrater.

I´m lovin it!

4 comments:

Eleonora said...

Jäklar vad duktig du är! Heja heja, snart blir det nyttiga godsaker för Desiree som belöning.

Anonymous said...

Godsaker: en lite Rueben?

Anonymous said...

Ha ha ha ha din lilla spook!

Anonymous said...

Spooky att mitt undermedvetna kommenterar min blogg....