Wednesday, July 25, 2012

Att göra sig redo mentalt

Nu har jag bestämt mig för att bli atlet på riktigt, eller snarare cocktailtriatlet. Ingen snuskig atlet utan en sån som har snygga naglar, och snorpapper med sig. Nu behöver jag lite tid för att ladda batterierna och landa i mitt nya mode. Det vill säga "happy" mode där träningen ska vara lustfylld och känna att träningen ger resultat. Jag ska börja med att logga var jag befinner mig nu, och vad jag har för mål. 


Igår tränade jag CF och jag kände mig svag, svajjig och tung. Skulle ha simmat nu på morgonen men kände mig lite låg och hängig efter igår. Som tur är, har jag en grym träningspartner, Madde och hon är en sån person att det räcker med att jag tänker på henne så får jag fart. Hon gör aldrig något halvdant, utan hon har höga mål och ambitioner. Lite för höga för mig, men det bra för jag gör allt, för att hänga med så gott jag kan. Och det är VÄLDIGT jobbigt att avboka inplanerade pass, hon liksom synar en hårt. Så det var nog första och sista gången jag avbokade med kortvarsel, och med en så lam ursäkt som jag har lite ont i halsen.... No pain, no gain

No comments: