Saturday, July 28, 2012

Stockholm halvmarathon

Nästa inplanerade tävling är Stockholm Half Marathon lördagen den 15 september. Om jag inte lyckas komma under 70 kg, kommer jag inte att springa. Övervikten belastar alldeles förmycket och det inte roligt att få en sämre tid än förra året. Dessutom får jag en anledning till att vara riktigt duktig och gå ner i vikt. Det finns inget lopp som jag tycker är lika roligt att springa som en halvmarathon. Det inte lika slitigt som en hel, men fortfaranade utmanande. Förra året fick jag ett resultat som jag var nöjd med, kom in på strax under 2:14.



Fredagens träningspass

2 km uppvärmning
20x2 löpskolning 9 övningar
80 x 2 koordinationslopp
5x500 långa intervaller
1,5 km nedvarning

Har just straffat mig med en morgonpowerwalk (Finns inget bättre för fettförbränningen och viktminskning), som visade sig vara helt underbar. Varmt, skönt och folktomt. Nu ska jag gå byta om för en cykeltur till Sollentuna. Kanske knackar på hos Putte, gissar att han kommer att bli jätte glad att se sin mamma i cykelkläder som för honom är en tidig lördagmorgon.

No comments: