Monday, July 23, 2012

Min nya kärlek till löpningen

Det händer inte ofta, men igår blev jag inspirerad. Träffade Ignacio som verkligen inspirerade mig till att höja min löpning till nästa nivå. Hans blogg tar upp ämnen som glädje och inspiration. Även han har läst Born to run men han har bestämt sig för att leva efter boken. Hitta glädjen i löpningen. Han berättade för mig att 9 av 10 löpare som han möter i spåret ser sammanbitna ut. Han har bestämt sig för att le, hitta glädjen. Jag bestämde mig för att det ska även jag göra. Har klarat flera utmaningar alldeles nyligen men ärligt talat, har jag verkligen hittat glädjen i det. Näää, men det ska definitivt bli nästa mål.

Jag har anmält mig till Stockholm Marathon 2013, har som mål att springa under 4:08, en timme bättre än förra gången. Att hitta glädjen gör utmaningen så mycket lättare.

1 comment:

Ignacio said...

=)
Nu är jag hemma från Nice, Frankrike... wow.. helt underbart att jogga i bergen! Där har vi glädje!
Jag tycker också att du ska anmäla dig till Triathlon också =)
Kör hårt! kram!