Sunday, July 29, 2012

Veckans sammanfattning

Träningsveckan har varit grymt bra. Den har varit varierad, ansträngande och rolig. Framförallt har vädret varit riktigt bra, vilket har hjälpt till en hel del. Att se maten som bränsle, och fokusera på att äta det som kroppen behöver gör en enorm skillnad på träningsresultat och framförallt på hur jag mår. Jag blir så irriterad på mig själv att jag gick ifrån mina goda matvanor. Jag vet att jag mår ungefär 100 gånger bättre av att äta bra mat, men ändå hamnar jag i pizza träsket. Varför?

Den här veckan har jag använt till att sätta upp mål inför 2013:



Väga under 65 kilo till januari 2013
Klara Stockholm Marathon under 4:08
Anmäla mig och Björn till Halvvättern 2013
Första Triatlonsprinten 2013 - Resultat ointressant
Lyckas med en pullup och en muscel up innan december 2013
Fortsätta vara nikotinfri
Genomföra Stockholmbrantaste



Jag vet att det är väldigt många mål, men det finns inga garantier mot sjukdomar och förkylningar, därför tycker jag att det viktigt att ha flera intressanta mål. Missar man det ena så finns alltid det andra.

Förra veckans träningspass blev

Måndag 4km lugnlöpning
Tisdag crossfit
Onsdag vila
Torsdag crossfit
Fredag löpskolning/intervaller 6,5 km
Lördag powerwalk/cykling 36km/lång promenader
Söndag 2xpowerwalk/5km löpning (Skulle ha sprungit 14 km men kroppen sa stopp)

Planerade pass
7 powerwalk, 3 löppass, 1-2 crossfit, 1 cykel, 1 simning

No comments: