Tuesday, September 25, 2012

Fattar inte att det är så kul

Alltså, att träna är roligt annars hade jag inte tränat så mycket, men att simma, att det skulle vara så hysterisk kul det hade jag ingen aning om. Vi hade vårt första träningspass med Annie igår, en glad 19årig kvinna med hjärtan målade på tånaglarna. Man kan inte bli annat än förälskad. Gruppen hon ska träna är väldans ojämn, visa har gjort Vansbro på under 50 minuter och andra har aldrig tagit ett crawltag i hela sitt liv. Själv ligger jag i mitten. Crawlar men behöver lära mig tekniken för ett effektivare simstil.

De var 3 som var avancerade och vi var 4 som var nybörjare. En av de duktiga klev av, vet inte riktigt varför men jag anar att vi nybörjare drog ner glamoren att ha en privattränare en aning... :-)

Jag har fått övningar att träna på inför nästa session. Armar raka över huvet i 1 minut om dagen, rakarmbåge ur vattnet, och upprätt hållning ungefär som när man löper. Känns lite som att lära sig köra bil, grymt mycket att tänka på. Men jag känner att jag utvecklas varje simpass. Jag har ju en egen Madde oxå. Tänkte försöka simma 2-3 dagar i veckan undertiden vi har Annie och innan seriösa löpträningen börjar inför Maran 2013.

Så, kl 03;55, ska försöka mig på några timmars sömn. Hej....

No comments: