Wednesday, September 19, 2012

Har Svenskarna blivit alldeles galna?

Platserna till Cykelvasan tog slut på 26 minuter. Helt otroligt. Min man hade visserligen ställt väckarklockan på 09:00, för att inte missa att anmäla sig, men att platserna skulle ta slut på 26 minuter hade nog ingen gissat. Vad är det som gör att det blir sådana hype i Sverige? Det är trots allt ett cykellopp i skogen i ett pyttelitet kungadöme i norr och vem vet hur man mår ett år från nu. Ett år innan? Det är inte direkt New York Marathon vi pratar om. Va skönt det skulle vara om man fick möjligheten att vara spontan och kliva på olika utmaningar adhoc. Nu måste allt planeras minutiöst. Marathon, tjurrus, vätternrundor, vasalopp, cykelvasor, Midnattslopp..... Herre gud, vad jag blir stressad. Nu måste jag anmäla mig till gud vet allt bara för att säkerställa ifall jag vill göra nåt kul nästa år. Det typ Hässelbyloppet det går vara spontan till, hur kul e det? "Hi dad, I have a 10k race in October, you know Hasselbylappet?" Nä, inte så där vansinnigt sexigt faktiskt.... Värst av allt är att det förmodligen inte ens går att vara spontan till den länge till.

Om jag nu ska sluta gnälla, så är det trots allt bra för folkhälsan att Sverige börjar röra sig mer. Nästa cykeltävling bör etableras i Västernorrlandslän, där det finns fantastisk natur, bra mat och supertrevliga människor.

Vad är din nästa utmaning?



No comments: