Sunday, September 2, 2012

Skit träningshelg

Min ambition är att passa på träna ordentligt på helgen, då man verkligen  har tid. Den här helgen var nog min i särklass sämsta träningshelg. Lördag morgon lyckades jag med 1100m simning och idag när jag skulle göra mitt långlöppass, gick det inte alls. Lyckades genomföra 8 kilometer, och det var mest jobbigt och gjorde ont. Ingen löpglädje där inte, snarare... va faan håller jag på med.... känsla.

Sista 2 veckorna har motivationen varit låg. Jag är en känslig person och när allt i mitt liv inte är som det borde vara, tappar jag driv. Det inget allvarligt, familj och jobb är fantastiskt men jag har en personlig fråga som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Det har påverkat mig för mycket. Den här helgen har jag tagit några viktiga beslut. Träningen ska vara rolig och jag ska inte fundera så mycket på det som inte fungerar i mitt liv utan njuta av det som faktiskt funkar.

I lördags var det fest i min box. CrossFit Solid fyllde 1 år. Det var så roligt att träffa alla träningskollegorna i mer avslappnade förhållanden och lära känna vissa på ett djupare plan. Dessutom fick vi lite show och skönsång av Calle, Rennie och Jocke. Dessa herrar är riktigt begåvade. Jag gillar min box, det är ett fantastisk gym och nu när jag har lärt mig att anpassa träningen efter min förmåga har jag inte skadat mig. Bestämde mig för att köpa ytterligare ett årskort. Inte för att jag tränar Crossfit så himla ofta, men för att jag vill vara en del av den fantastiska familjen. Efter halvmaran kommer jag att köra CF 2 ggr i veckan.

Ända sen jag återupptog bloggen, hade jag uttalade mål. Ett av dem var att tappa minst 5 kilo innan halvmaran. Hur har det gått? Inte alls snarare så har jag blivit fetare..... Det har inte alls gått bra, men imorgon är det en ny dag och då försöker vi igen. Och så länge jag är frisk, tänker jag ta mig mod och springa extra kilona till trots. Det kanske blir en sämre tid än förra året.... Men jag är FAKTISKT nikotinfri, det ska inte underskattas. Jag ska vara snäll mot mig och gratulera mig själv för jag lyckade bli giftfri.... See ya soon


No comments: