Wednesday, May 5, 2010

Åhhh!

Nu har jag varit på svältkost i en dryg vecka! Känns bra, alla sinnen har blivit förstärkta och jag upplever dofter som jag inte lagt märke till tidigare. Mycket funderingar går kring hur jag skall hantera min kost i framtiden. En sak är säker. Jag ska bara äta bra råvaror. Jag längtar efter fisk, ostron och goda ostar. Socker suget är helt borta. Tänkte att det skulle få vara så fortsättningsvis.

I morse kände jag hur min underbara silvergrå blus i storlek 44 (Tant 44 inte i modemärken, så stora kläder har inte de fina varumärken) inte alls sitter lika trångt! Härligt tänkte jag. Jag bad björn att åter ta ett kort på mig bakifrån så jag själv skulle få uppleva hur mycket mindre min rumpa har blivit... (Ja, jag vet att det bara gått 2 veckor, men i alla fall) En sak är säker, jag har aldrig varit så motiverad att fortsätta min diet. Trots känslan är det långt kvar. Bra tips för er som tappar motivation när några kilo har försvunnit, ta bilder från alla håll, jag lovar, den upplevda känslan är nåt helt annat än verkligheten. Min andra invägning är nästa onsdag.

Be careful out there!

5 comments:

Solstrålen said...

No more Mamma Scan alltså? Bra val.

Queen Desiree's goals said...

Urgh, verkligen inga fler ruttna köttbullar. Människor som tycker att surströmming luktar äckligt... håller samma människor för näsan när de punkterar ett paket Mamma Scan?

Enannan said...

Du är bäst! Nästa gång jag funderar på en nutella-macka så ska jag titta på mig själv naken i spegeln först...

Solstrålen said...

Måste vara helt ok med Nutella. Det handlar bara om mängden. En sked motsvarar väl sisådär 300 kcal.
i sked morgon en sked kväll.

Queen Desiree's goals said...

En sked morgon och kväll, det kanske blir min nya diet. Då får i alla fall hjärnan en portion extra glädje!