Tuesday, May 18, 2010

Livet är inte rättvist

Det roligaste med att vara på diet är att det blir mycket roliga diskussioner med roliga människor. En kommentar jag hörde idag av en rolig kvinna jag nyligen lärt känna... "Diet ... usch .. Diet för mig är lika med att gå på diet utan t". Trög som jag är tog det 25 sekunder innan jag fattade vad hon menade, men när 10 öring väl trillade ner var det ju riktigt kul. "Die" Lite för sent för att garva men ändå kul. Jag förstår vad hon menar. Dessutom måste mitt gamla liv dö, om jag vill behålla en lägre vikt och leva sunt i framtiden.

Min mamma har lätt för att lägga på sig några extra kilon.  Jag har berättat om min diet bestående av smaklösa soppor och snuskig gröt. Mamma blev självklart inspirerad, och bestämmer sig för att tappa några kilo inför sommarsäsongen. Hon börjar sin diet med entrecote och pommes frites, men skrapar självklart bort bearnaise såsen och toppar med en våffla med sylt och grädde några dagar senare. Bra diet tänker jag och skrattar lätt för mig själv och känner vis oro för vad mamma skall känna när vågen står på plus 1 kilo. Jag skrattar inte längre när jag får ett SMS där hon berättar att hon tappat 3.3 kilo första veckan. Mirakel diet, gösses....  vilken affärsidé! Mamma, vad är hemligheten? "Jo... det bara å kratta tomten 4 timmar om dagen....  okej.....Tacka vet jag pulver påsar!

Tja ba!

3 comments:

Solstrålen said...

"10-öringen trillade ned"? Nu har hjärnan verkligen tagit stryk av dieten. Det lilla myntet försvann redan i september 1993.

Och du - det är INTE påsarna du ska äta. Det är pulvret i dem som ger energi. Prova det så ska du se att hjärnan funkar bättre.

Queen Desiree's goals said...

Jag har massor av 10-öringar hemma... så helt borta är de inte. (Har en skrot samlar till make).... :)

Solstrålen said...

Det kallas kapitalförstöring att ha värdelösa mynt hemma. Hälsa maken det.