Saturday, May 22, 2010

Första sommardagen

Vilken dag. Stockholm är en sann sommarstad. Konserter i Kungsan, massor av uteserveringar och människor som lapar sol överallt. Idag var det svårt. Glass. En kall öl. En god fiskrätt. Jag promenerade från Medborgarplatsen till Dramaten, tog en omväg förbi Berns och funderade på hur jag skulle må i morgon om jag bara tog en liten glass, öl eller glass vin. Förmodligen skulle jag må som skit. Förstöra ketonfasen för 10 minuters nöje, näää det är det INTE värt men jösses vad sugen jag var.... :) Hade jag inte kommit så långt och känt av de fantastiska resultaten så hade utmaningen faktiskt varit ännu värre. Nu när det är nära på läggdags är jag fantastisk stolt över mig själv. Jag kommer att klara det här!

Hade en trevlig avslutning på veckan med 3 fantastiska och inspirerande kvinnor. Vi var rörande överens om att god mat är meningen med livet, det jag får ta lärdom av i framtiden är måttlighet.

Hoppas alla har det gott i sommarsolen!

1 comment:

Solstrålen said...

Nu ska vi sansa oss lite. Stockholm en sommarstad? OK - vi tar och upprepar det på midsommaraftonen då regnperioden inträder och det blir hällregn och plus 11 grader fram till skolstart och lövfällning.