Saturday, May 15, 2010

Städmani

Jag försöker verkligen förstå hur min kropp reagerar. Min verklighets bild baserad på erfarenheter säger mig att jag skall vara  trött, irriterad och sugen. Jag utsätter min kropp för det absolut värsta. Och att jag kommer att gå till statistiken som en jojo-bantare, som är dubbelt så tjock när experimentet är klart. Det är en risk jag har tagit hänsyn till. Blir det så, så har erfarenheten ändå varit värt det. Det jag inte fattar är det här energi tillskottet, var kommer det i från? Jag pladdrare värre än någonsin ( Ni som känner mig vet att det är illa nog i normala fall) och att Björn inte går runt i ett par Peltor förvånar mig, han är antagligen alldeles för nyfiken, om än begränsad intresserad av allt skit jag pratar om. Och jag städar och städar och städar och donar. Stoppknappen slås på kl 21:00 då jag somnar som en riktig björn, för att vakna 6 - 7 nästa morgon igen. Det är galet jobbigt för jag har ingen att börja pladdra med. Tur att sopkvasten, städhinken och dammsugaren står lätt tillgängliga. Det blir både rent och det tassas upp små offer som jag kan attackera med mitt pladdrande.

Energin måste komma från de enorma fettreserverna jag bär på, för inte f-n kommer det ifrån det jag stoppar i mig.... :)

Hej hopp!

6 comments:

Eleonora said...

Du får ringa mig och pladdra när du vill, vi har typ samma dygnsrytm. Skillnaden är väl att jag inte är superenergisk och dessutom bara blir tjockare för varje dag som går...

Queen Desiree's goals said...

Du är så sjukt vacker som gravid. Jag skall hålla dig för ditt löfte! Det finns ingen jag hellre pladdrar med!

Puss

Föresten visst har du en blogg? Kan inte jag få länken till den?

Jenny said...

Ha, ha, du skriver så roligt :-D Härligt med energi. Passa på att utnyttja det. Det är bara till låns (enl. Avatarerna) ;-)Kram

Solstrålen said...

Din städmani beror på bristen på näringsämnen i din kropp. Damm och smuts består mest av hudavlagringar, dvs protein och fettpartiklar. Precis vad din kropp behöver just nu. Du ska se att de tar sig in genom dina andningsorgan medan du far runt med dammvippan och pladdrar på. Varning för viktuppgång alltså.

Queen Desiree's goals said...

urgh... Hudavlagringar... gösses så äckligt. Nu får Björn fortsätta med städningen själv...

Avatarerna har rätt och snygga är de oxå!

Eleonora said...

Jodå, du hittar mig på http://mazarintanten.wordpress.com.

Nu med ryggskott också. Kan säga att den inte gör mig vacker. Men du är snäll som säger fina saker! Puss