Friday, May 28, 2010

Fredagar invägning

Jag har vågskräck men har samtidigt insett att om jag skall lyckas framförallt behålla min framtida målvikt måste jag lära mig att älska vågen. Yippi kai yea. Jag kommer aldrig älska vågen men jag kan nog lära mig att leva med den och se den mer som ett verktyg. Jag läste om en kvinna som väger sig på fredagar. Fredagar är en bra dag. Har hon varit duktig på veckan så vet hon snabbt om de finns utrymme för att unna sig något gott under helgen. Det känns bra, så numera väger jag mig på fredag morgonar. I morse var en mycket bra dag. Ligger under mitt delmål 75 kilo! 74,7 att vara exakt!

Det går nedåt men Nudie jeansen kommer nog aldrig funka. F-N de är gjorda för pinn ben, jag kommer nog få ge upp målet att komma i dem för några pinn ben vill jag inte ha, även om jag kunde, vilket jag inte kan., Så vill jag fortfarande ha mina kvinliga former. Men jag gör ett nytt försök i alla fall när jag kommer under 70 kilo... :)

Trevlig helg på er! 

3 comments:

Solstrålen said...

75 pannor!
Bra, då kan du kvala in i boxningsklassen lätt tungvikt.

Enannan said...

Apropå boxning... När ska du och jag gå en rond? Om du fortsätter att försvinna på det här sättet har jag snart en chans :)

Solstrålen said...

Enannan - du behöver inte vara orolig. Vår egen underbara Queen befinner sig ännu i lätt tungvikt och har en bit kvar till din klass- lätt flugvikt.