Sunday, May 9, 2010

Mat party pingla

Ju mer jag funderar på det, ju mer förstår jag varför övervikten drabbar mig. Hela denna vecka, och helg har handlat om god mat i goda vänners lag. Det började med tjejmiddag i torsdags, kursavslut i fredags med öl och mat på elverket, och en mysig kväll med colalight och annat onyttigt med en väldigt nära vän, Jazzbrunch på Mosebacke i lördags med ytterligare goda vänner, för att avsluta med en god middag hos ytterligare nära vänner på Resarö, på lördag kväll.

Mitt liv handlar om underbara vänner och god mat. Jag åt förvisso delikat (Not) Itrim soppa  och shakes under hela helgens aktiviteter och jag omgavs av underbara dofter av jätte god mat. När jag har nått min målvikt hur hanterar jag dessa situationer utan att tappa kontrollen igen? Är det någon där ute som kan ge mig lite sunda tips?

Jag träffade för övrigt Mumin trollet på Götgatan i lördags. Jag kände mig både brun och smal, även om Mumin trollet är mycket gulligare än jag. Faktiskt är Mumin trollet det levande beviset på att skönhet har inget med storlek att göra. Hur gullig vore den som storlek 38?

3 comments:

Eleonora said...

Fast är det verkligen när du är bland folk som du äter för mycket? För jag har aldrig sett dig svulla. Någonsin.

Solstrålen said...

Konstigt - så smal och solbrun Mumintrollet har blivit. Och du är avundsvärd vacker där du står mellan Mumintrollet och lilla tösen. Men ar det nödvändigt att vara naken så där offentligt?

Queen Desiree's goals said...

Nä, Ellis du har en poäng där. Har inte tänkt på det, det är nog mitt eget kylskåp som är boven framförallt när ingen annan ser. Ska fundera på den lite!

Trosorna hade blivit för små, då får man gå med baken bar... ;-)