Sunday, May 16, 2010

Grönan är större utmaning än man tror

Vi var på Grönan igår med riktigt goa vänner. Det var kul och vädret var underbart. Det jag inte hade räknat med, är att besöket på Grönan skulle bli en av de svåraste prövningar jag haft sen jag gick på "klara sig på ingenting dieten" Det finns hur många stånd som bara serverar kolhydrater och fett. Mest friterat, så som fish&chips och langos. Inget som jag normalt är sugen på så jag kände verkligen ingen oro.

Efter vilda musen, fritt fall och jetline så började jag känna mig lätt illamående. Och det som alltid har fungerat för mig är SALT, lite pommes, chips vad som helst bara det är salt. Mitt mellanmål bestod av en choklad shake med allt för mycket sötningsmedel och jag säger bara .... FEL FEL FEL. Mitt lätta illamående fas omvandlades snabbt till, urgh urrgh bläää. hjälp jag dör.. ge mig en hink! just det, det finns inget att kräkas... HJÄLP jag DÖÖÖRRR  SALT SALT!!!

Envis som jag är så klarade jag det, men faan tänker jag utsätta mig för något dylikt igen tills jag vet att jag får äta nåt salt. Efter nån timme mådde jag bra igen, åkte kärlekstunneln och snackade lite med den galna fransmannen i fågeldräkten istället.

Livet är underbart! Kram på er

1 comment:

Solstrålen said...

Klart man blir illamående om man har en vild mus. Brukar dessvärre inte botas med salt. Försök med avhållsamhet istället.