Friday, May 7, 2010

Vänner o fiender

Igår var det en riktigt rolig dag, inte bara det att jag fick äta middag i goda vänners lag, utan jag fick spräcka lite fördomar.
Jag har alltid hävdat att jag är vältränad, och av en märklig anledning så tror människor att jag är i dålig form bara för att jag är en knubbis. Det är riktigt irriterande. Sist när jag befann mig på Sofia Hemmet(2 år sedan), mötes jag av en anorektisk sjuksyrra, som tittade på mig i misstro när jag berättade hur mycket jag tränande. När det var dags för konditionstestet, erbjöd hon mig ett lättare motstånd på motionscykeln för att möta mitt höga BMI. Tjurig som är, svarade jag att du kan väl höja ett steg istället. Det fick jag inte. Fick normal belastning, och resultatet var så bra att hon trodde att det hade blivit nåt fel på mätinstrumentet, för det brukar haka upp sig ibland..... hm  Igår fick jag chansen att ännu en gång bevisa att vikten har inget med fysiken att göra. Mitt konditionstest var så bra att jag det inte gick att få bättre vid ett BMI på 29,4. Där fick dom.

Tack vackra Eleonora för att du är ett sånt fantastisk stöd, inte bara det att vid vår tjej kväll igår, tycka att det är självklart att jag kan äta min snusksoppa á 150 kcal med 45 droppar tabasco. För att göra det extra bekvämt för mig bjöd du även övriga gäster på en fisk o skaldjur gryta som doftade grymt härligt av vitlök och saffran. Det kändes bra att alla åt med sked. Du är en riktig kompis. Det är ni alla! Ni var uppmuntrande och det uppskattas mer än ni anar. Det var en underbar kväll. Men allt som avhandlades, är så pass barn förbjudet att min blogg skulle stängas av av etiska skäl om jag berättade om det här... tyvärr

Trevlig helg!

1 comment:

Eleonora said...

Sötaste du!