Wednesday, May 26, 2010

Bra o dåligt!

Nu har jag varit med på Itrim i 4 veckor. Jag vägde in idag förväntansfull att jag skulle nå mitt första delmål, att hamna under 75 kilo. Tyvärr var det inte riktigt så. (75.5) Besvikelsen var stor med tanke på att jag tränar 4 dagar i veckan och duktigt tar en powerwalk varje morgon. Enligt vågen var viktminskningen bara 1.5 kilo på 2 veckor....

När jag väger in får jag en lapp med vikt, antal kilo muskler, antal kilo fett, vätskemängden i kroppen, BMI, fettprocent och en massa information. Träningen har gett effekt. Istället för att tappa muskler har jag ökat i muskler och och tappat så pass mycket fett att jag ligger numera inom tillåtna gränsen när det gäller kroppens fett %. Inte  nog med det så hade jag 2 kilo mer vätska i kroppen än vid förra invägningen. Detta är verkligen ett bevis på att det är farligt att stirra sig blind på vikt. Det är helheten som räknas, och där märker jag skillnaden tydligt. Det är bara att fortsätta kämpa på, jag hamnar nog under mina 75 vid nästa vägning i alla fall.. :)

Här får ni en lite bild av min favorit seriefigur, Marsupalami... en riktigt fighter det med, men en stor portion humor och livsglädje!



Vi ses och hörs!

2 comments:

Solstrålen said...

"2 kg mer vätska i kroppen"?
Jag har förstått att ni inte får äta i den där diet-sekten du tillhör. Men är det förbjudet att kissa också?

Queen Desiree's goals said...

.... :-) Kissa är totalt förbjudet! Hade sektmöte igår och berättade för gruppen vad Happy tyckte det lukta ur min mun.... Minerna Ö-tanterna fick var obetalbar!