Thursday, May 20, 2010

Ökar till 800 kcal!

Idag är en stor dag i bantar Dessans liv. Jag har just ökat mitt kalori intag från 600 till hela 800 per dag! Jag slipper förvisso inte pulverpåsarna, och ja, solstrålen... jag häller i mig innehållet och inte höljet. Jag slipper inte heller snuskgröten men jag har åter introducerat morgon latten som jag har saknat grymt mycket. Jag får dock kompromissa lite och köra lättmjölk istället för standard, men va god kaffet va imorse! Hipp hipp hurra! Ännu roligare är att viktiminskningen börjar att synas, så jag är fortsatt motiverat och längtar efter dagen då jag får trycka i mig 12 ostron. Har mycket att göra på jobbet så åter till uppgifterna som ger åtminstånde resten av familjen mat på bordet!

Vår kram!

5 comments:

Solstrålen said...

Då ska vi se ...800 kcal.
Vad ska man ta.....

1/2 hummer
4 ostron
1 dl jordgubbar
2 hg sparris
2 dl hjortron
2 grapefrukt
1 folköl
50 gr brieost
2 glas skumpa
som alltihop TILLSAMMANS blir 776 kcal.

Nä, jag tar jag tar en påse pulver med guarnkörnmjöl, sorbitol, emulgeringsmedel, aspartam,karragenan torrmjölk, smaksättare, konsistensgivare. Låter smaskigt.

Queen Desiree's goals said...

Har redan provat den dieten.... Om jag ändå kunde begränsa mig... Hur slutar man vi 50 gr Brie? och 2 glas skumpa? Det går inte alls!!!!!

Det jag äter e så fruktansvärt äckligt att jag blir tvär mätt och har ångest inför nästa måltid, det är ju det som är hemligheten... :) Behöver int lida över att det goda tar slut!

Ps vad svårt det är att kommentera på din blogg, det fungerar inte från alla datorer...??? Har fler sagt nåt?

//Des

Solstrålen said...

Skriv in ett meddelande i kommentarsfältet - välj profil precis som i din blogg fast du måste öppna den dolda listan med profiler -sedan skicka. Lätt som en plätt.
Men har man inga kolhydrater i kroppen så är det förstås svårare. Be din 10-åring om hjälp så funkar det nog

Enannan said...

Lyx! Tank vad några veckors svältläge kan göra för sånt man tar för givet :)

Queen Desiree's goals said...

Tyvärr så är det inte så lätt, men okej da... Jag kör från MACén hemma så funkar det.

La la la la la la la la... Det är sååååå skönt att vara i blondin stadiet, hjärnan vilar hela tiden och dumma, roliga kommentarer pluttrar ut hela tiden. Är det så här det så här ni blondiner har det hela tiden????... gud så skönt... :)Fram med blonderingsmedlet nät kroppen börjar att få kolhydrater igen... :)