Sunday, August 12, 2012

Blir inte alltid som jag tänkt mig

Det är söndag eftermiddag och måste säga att jag är nöjd med helgens träningsinsatser.... Tillslut. I fredags var jag ute på en 5k, bakis och det gick fruktansvärt dåligt. Tänkte att bakiskänslan skulle släppa lagom till helgen så jag hade planerat först Powerwalk, 5k löpning ink löpskolning och 2 mil cykel på lördag. Söndag långpass. Så blev det inte. Jag hade min sämsta tid någonsin på lördagens 5k, hela 36 minuter och jag var helt slut. Gjorde förvisso både min Powerwalk och cykling(gjorde en bra tid där, under 20 minuter per mil) men ändå. Knäckt, ledsen och förbannad gick jag och la mig kl 22:00 på lördag kväll. Nya planer söndag. Struntsamma att jag måste vara i form inför halvmaran, jag MÅSTE förfasen klara 5k under 30 minuter. Mina lagkamrater inför helgen triatlhonstafett räknar med det. Min snabbaste tid är ändå 24 minuter på 5k. Ilsk som ett bi, släpade jag med mig Björn på en 5k imorse. Bestämde mig för att aldrig springa långsammare än 6min per km. Det gick bra, slutade med 28:36 och kände att jag vunnit över min dåliga självförtroende som jag byggt upp den här sista veckan. Avslutat kvällen med löpskolning och kortintervaller, tot 4:5 km ... Yeah




Måndag
Simning
Tisdag
Distans 60min
Onsdag
Cykel 60 min
Torsdag
Crossfit
Fredag 
Powerwalk
Lördag
Powerwalk
Söndag
Triatlhonstafett löp 5k
Veckans lärdom: dont drink and run, or even better, dont drink at all.

1 comment:

therunningmovement.blogg.se said...

Det kommer att gå SKITBRA!!! NJUUUT! Det kommer komma mååånga dåliga tider under träning OCH även under själva loppen men det är bara "If at first you don't succeed
Dust yourself off and try again"
(http://www.youtube.com/watch?v=xcIvIladNnQ)

eller

refrängen...
http://www.youtube.com/watch?v=Wmc8bQoL-J0

Finns det något att lära sig från det så gör det... om inte, lämna det bakom dig! Men jag vet att du vet det här =)

Bra med löpskolning! =) jag måste göra mer av det...