Saturday, August 11, 2012

Triatlhonstafett på Lidingö

Nästa helg kommer jag att vara med på min första triatlhontävling. Jag kommer att köra en stafettsprint tillsammans med Madde och Björn. Madde kommer att simma 750meter, Björn cykla 2 mil och jag får springa 5km. Just nu känner jag mig nervös för alla kommer att springa om mig och jag vill inte skämma ut mitt lag. Madde är grym på simma och Björn, ja han cyklar på en MTB för första gången och kommer med all säkerhet att skämma ut sig, men han har iallafall goda skäl till det. (Han är ute och testar med Madde för första gången idag) Själv har jag inga ursäkter mer än att jag blivit lite för tjock för att springa.... Men jag ska göra mitt bästa och framförallt så ska jag ha kul!



Igår blev det 5 skitdåliga kilometer. Hade varit på middag kvällen innan och sörplat alldeles för mycket vin. Alkohol och seriös träningen funkar inte, såvida det inte bara gäller ett glas vin. Enligt värdinnan gick det åt 7 flaskor på 4 vuxna... hmmmmm  Men jag lär mig nya saker varje dag. Dagens lärdom= Måttlighet...

Vad det gäller vikten står jag fortfarande på 75 kg så det bara kämpa vidare. Jag är bara glad att det står still = rätt håll

Lördagsträning
5 km terräng på tid
Löpskolning
Korta intervaller
Nedvarv
avsluta med 20km cykel.

Söndag
Måste det bli långpass, minst 14km... och om jag möter Ignacio i spåret så är mitt mål att han ska mötas av världens största leende. The new movement... Be happy because you have the ability to use your body, no matter if your walking for 10 minutes or running for 6 hours. Låt det vara vårt mantra.

Kram på er alla och ha en fantastisk helg!

2 comments:

Madde said...

Jättekul ska det bli! Det enda jag inte fattar är bilden i bloggen, cyklisten har nr 6 på sin flagga - vi ska väl vinna? Hahahaaaaaa!

Anonymous said...

6 står för antalet vurpor jag kommer göra i cykel delen av loppet. Hoppas kunna undvika alltför komplicerade benbrott bara. Ha ha ha :)