Saturday, August 18, 2012

Midnattsloppet

Idag är det midnattsloppet. Ett lopp som jag alltid drömt om att springa, dels för att det är en sån folkfest och dels för att det ser så coolt ut när alla som springer har samma tröja på sig.

Det var meningen att det skulle bli ett familjeevent iår. När Carro flyttade till Dubai, var midnattsloppet ett åtagande som var meningen att hålla ihop Carros familj och vänner. Saker blir inte alltid som man tänkt sig, tyvärr. Själv har jag en gammal god vän som fyller 50 och har sin stora fest idag. Det svårt att säga, tyvärr jag kan inte komma för jag ska springa Midnattsloppet. Det handlar ofta om att prioritera och familj och vänner har alltid högsta prioritet. Hade det varit en vanlig fest hade jag tackat nej utan att tveka.

Det blir det Yvonne, Patric, Björn som springer i familjen, så har vi en gammal vän till ungarna men en ny vän till Björn och mig, Ignacio som ska springa, och inte att glömma Lizzy vars kropp jag lånat i kväll ska springa åt mig. Saknar dock Zofia. Hon skulle också springa men kände att hon inte hade tränat tillräckligt mycket. Jag hade önskat att hon vågat ge det ett försök, men hon vågar inte riktigt. Jag kan förstå vad hon känner för det är inte roligt att kanske vara sämst, men det viktigt att tänka att jag är i alla fall mycket bättre än de som inte är här. Zofia är en fantastisk kvinna. Hon är en fantastisk mamma, väldigt god vän till Carro och jag ser henne lite som en bonus dotter. Hon ställer alltid upp när det verkligen gäller. Det kanske inte gäller just midnattsloppet, men hon stället alltid upp när det gäller de viktiga tingen i livet. Och jag gillar att mobba henne lite, liksom hon gillar att mobba mig.

Jag ger dock inte upp, en vacker dag kommer vi alla kunna njuta av en gemensam fysisk aktivitet och det som kanske gäller är Tjurruset 2013? Nya vänner, gamla vänner, unga, äldre, kvinnor och män. Ska vi bli smutsiga ihop och använda våra fantastiska kroppar? Vad tror ni? Om vi alla är friska och mår bra, kan det hända då? Här kommer ett litet filmklipp då Björn tittade på youtube klippet, The Swedish Orkestra, på tal om att hitta glädje!



Madde hoppas att din simning gick bra idag

Jag ska ut och springa idag, mest för att få bort CF träningsvärken inför min stafett imorgon

No comments: