Thursday, August 9, 2012

Det kostar att ligga på topp

Just nu funderar jag på vilka träningskort/former jag ska satsa på. Crossfit, Friskis, naturen, PT ??? Marathon och triathlon.... det är mina mål. Hur ska jag nå dit och vad behöver jag. Hur ska jag lägga upp budgeten och vad måste prioriteras? Funderade en bra stund, och det slutade med att jag skickade ett mejl till Andreas och frågade om han hade lust att ta mig under sina vingar. Han är ett ultraproffs och min rädsla var han han skulle ta sig an mig för uppdragets skull, inte för att det kul. Mejlet jag fick tillbaka gav mig det största leendet på läpparna. Inte bara att han kunde hjälpa mig, han ingav ett förtroende att mina mål är realistiska och jag kunde avläsa att han tyckte att det skulle bli roligt på riktigt. (Trots att jag var gruppens svagaste punkt på triatlhonlägret i våras)

Andreas och jag på Mallis i våras


Jag ska hem och göra en träningsbudget, men att omvandla mig själv till nästa nivå inom fysiskaktivitet känns som en självklarhet, och att lägga pengar på mitt välbefinnande snarare än annat känns helt rätt, men som sagt... En budget måste göras, det kommer att bli dyrt och jag inser att det kommer att bli många matlådor det närmaste året. No pain no gain

Jag missade tyvärr triathlon träningen vid Sjöhistoriska igår, vilket hade varit jätte kul, men jag känner väl att jag inte är där riktigt ännu. Även om jag ville hade jag inte kunnat gå, hade en sällskapssjuk liten tjej där hemma. Träning i all ära men de få gånger Happy gnäller och vill att jag stannar hemma, så prioriteras hon. Det händer inte alls ofta och jag vet att hon behöver mig dessa tillfällen.  Jag blev ändå lite sotis efter Maddes SMS där hon hurtigt skrev att det var det roligaste hon någonsin gjort. Heja Madde.

Träningspass

Onsdag
Powerwalk 50 minuter

Torsdag
Crossfit
Marklyft x3 max 80kg
               x1 max 85kg
PB 90kg

WOD
21-15-9
KB-swing 16kg
Burpees
Totaltid: 6:51 (sämst i klassen) men det var RX första gången jag svingade med 16kg kettlebell.

No comments: