Monday, August 20, 2012

Spinningpass från Hell

För ett par dagar sedan blev jag väldigt inspirerad av ett blogg inlägg av Andreas Lindén http://andreaslinden.se/ Han skrev om ordet lagom, lite typiskt svenskt ord som jag verkligen aldrig har gillat, men använder själv ordet då och då. Lagom är vare sig för lite, för mycket eller perfekt. Det lamt och det är oinspirerande. Håller med Andreas fullt ut.

Något som Andreas skrev som verkligen fastnade hos mig var att om jag har tränat lagom mycket, så har jag egentligen tränat för lite. Jag brukar bli lagom trött efter ett spinningpass. Idag bestämde jag mig för att inte bli lagom trött. Jag bestämde mig för att passet skulle vara perfekt. Jag belastade hela tiden lite mer än vad jag trodde jag skulle orka, jag ökade ännu mer trots att det redan var för tungt, jag ökade tempo mer än vad jag pallade och när passet var slut så trillade jag nästan av cykeln och undrade hur jag någonsin skulle palla att ta mig tillbaka till jobbet.

Lyckoruset som befann sig efter var obeskrivlig, dels hade jag övervunnit lagom men framförallt har jag överlevt spinningpasset från hell. Desiree, välkommen till nästa nivå.



Woop woop

No comments: