Friday, August 3, 2012

Första invägningen!

76,2 - 75,0 = -1,2

Jag har varit lite nervös inför dagens invägning. Vätskebalansen i min kropp ändras från dag till dag och det kan skilja upp till 1,5 - 2 kilo.  Jag tycker att det är jobbigt att inte få omedelbara viktminsknings resultat. Det behöver inte vara mycket, men det måste gå åt rätt håll. Fingrarna är svullna idag så när jag ställde mig på vågen blundade jag för att sakta öppna det ena ögat. Jag var rädd att det inte skulle gå som jag har tänkt mig. Jag har alltid en overklig dröm om att 3 kilo ska försvinna på en vecka, så det är en omedelbar besvikelse när jag ser att vågen bara står på -1,2. På Biggest Loser tappar dom ju 5 kilo på en vecka, och själv tycker jag att jag inte gjort annat än att ätit bra och tränat som en gnu hela veckan. När mitt förnuft har kommit ikapp mig, inser jag att jag är ju jätte duktig. Det går åt rätt håll, jag äter ordentligt och jag mår oförskämt bra, vilket är viktigast av allt.

Att regga allt jag äter är viktigt. Att regga alla pass jag tränar är viktigt. Att ha koll på alla resultat är viktigt. Det är nog många som tycker att det låter jobbigt, men oavsett vad du har för mål, privata eller i arbetet så är resultat och uppföljning det vi måste ha koll på. Hur ska vi annars kunna mäta och göra förändringar där det behövs?

My Fitness Pale har funkat lika bra som vanligt(Och som jag hoppats). Det finns vissa verkligt bra verktyg. Allt beroende på vilken diet som passar dig, allt från Paleo till tallriksmodellen så kan det ställa in hur mycket fett/kolhydrater/proteiner du vill ska ingå i din diet. Den håller även koll på vitaminer, mineraler mm.  Jag har inte gjort några ändringar, för jag försöker använda sunt förnuft och äta det som känns bra och är nyttigt för mig och min kropp.









Torsdag träning

1. Powerwalk 50 minuter

2. Löpning 9 km

Fredag

1. Powerwalk 45 minuter

2. Crossfit:
50 medboll clean
25 medball burpees
30 m medball OH lunges
400 m spring

1 comment:

Madde said...

Snyggt jobbat!! Önskar jag kunde vara med på CF...