Wednesday, August 8, 2012

Ingen inspiration eller driv

Det har varit några odisciplinerade dagar som har passerat. Förra veckan var en grym tränings och mat vecka, sen kom fredagkväll och träningsmonstret i mig förvandlades till en osocial soffpotatis. Not good at all. Det jag har lärt mig dessa första 10 dagar är att jag måste lära mig att skynda långsamt. 2-3 träningspass om dagen bröt ner min kropp, ökade på min hunger och tärde på min moral. Tror till och med att jag var "lite sjuk" Invägningen som kommer på fredag kommer nog inte vara så bra, men jag får ta det. Huvudsak är att jag kommer på banan igen, och jag känner att idag onsdag, känns riktigt bra.

Lördag och söndag blev helt träningsfria för min kropp sa stopp, tyvärr sa inte munnen stopp så det blev MYCKET kalorier. Måndag började bra med Simträning, och igår sprang jag 5 km. Dessa 5 km var inte helt lätt men jag fick en så klockren twitter meddelande av Christer " Du kommer aldrig ångra ett genomfört träningspass, bara de ogenomförda... #typ"  varje gång jag tänker på dessa ord, får benen fart och jag ett leende på läpparna, framförallt det där med #typ fick igång mig.

Träningen har trots allt varit bra, men dessa kalorier..... Jag hatar att jag älskar kalorier. Men idag onsdag känns det som jag är på banan igen. Det blir en långsammare ökning av träningsmängden, så jag inte springer in i väggen igen och maten.... Ja, det blir skärpning även där.

Jag blir så inspirerad av starka kvinnor som vågar vara vackra

2 comments:

therunningmovement.blogg.se said...

Vad för typ av kalorier är din kryptonit? Ja men fan 400 meters löperskor är så snygga =)

Var simmar du? Får aldrig glömma att lyssna på kroppen men samtidigt veta när du kan pusha den. Kramar

Anonymous said...

Klockrent... Ja kalorier är min kryptonit. De anfaller mig och jag kan inte motså dem..

100, 200 och 400 hundrameters löperskorna är fantastiska... snacka om drömkroppar..ha ha ha ha

Just nu simmar jag på Kampementsbadet. Inte helt optimalt men nära hem och utomhus, vilket e nice. Jag har lyssnat på kroppen denna vecka men sååååå tråkigt...ha ha ha

Desiree