Sunday, August 19, 2012

Lidingö Triatlhonstafett

Ja, vilken fantastisk dag det har varit. Jag har varit med på min första triatlhontävling. Det var Madde, Björn och jag som körde en triatlhonstafett tillsammans. Madde simmade, Björn cyklade och jag sprang. Vi slutade 3:a, dvs sist i vår grupp, mixstafett... :-) Men det var ett herrlag som faktiskt var något sämre än oss. Madde simmar som en gud, och bland tjejerna så var det nog bara 6-7 stycken före henne, Björn var grym på cykel, och cyklade förbi de flesta och så jag ... hm.... blev typ omsprungen av de flesta... Ja, ja man kan inte vara bäst på allt. Det är en sann utmaning att ha med mig i ett team. Jag har en tydlig självuppfattning, och gillar inte att vara i ett lag när jag vet att jag är den svaga länken. Dock är det viktigt att utmana sig själv ibland och tillåta sig att vara sämst. Jag har inga problem att vara sämst, om jag gör mitt ytteresta och att jag inte håller tillbaka andra lagkamrater. Men jag har världens bästa kamrater, så idag känner jag mig som en vinnare.

Det jag har vunnit är att jag kände att jag vill bli triatlet på riktigt. Jag var så avundsjuk på alla som körde alla distanser. Vilka idrottsmän och kvinnor! De hanterar 3 olika grenar och alla gjorde det riktigt bra. Alla gav 100 procent utifrån sina egna förutsättningar, och tiderna sträckte sig från 1:20 för den bästa till 2:54 för den som kom sist. Spelar ingen roll, alla var vinnare i mina ögon. Jag gillar kämpar glöden.

Mitt lopp gick väl la sådär. Gräsmatta och geggig sankmark är inte riktigt min grej. Benen kändes tunga, kroppen kändes tung, och det var kvavt ute. Fast jag gav aldrig upp och trots att det var slitit så hade jag så roligt. Alla var så peppande, trevliga och hjälpsamma.

Det blir träning med Stockholm Triatlhonklubb på onsdag. Då får man testa att köra alla grenar, fast väldigt korta distanser... ROLIGT! Här kommer lite bilder från dagens äventyr.






Ps, Mannen gjorde sitt personbästa på Midnattsloppet. 50:04! Stort grattis till dig, du gör din kvinna väldigt stolt. Barnen som gjorde sin premiärtävling var grymma, Patric 1:03 och Yvonne 1:06! " Kids, you know how to make your mommy smile"

Veckans träning

Måndag
Simning och spinning

Tisdag
Crossfit

Onsdag
Triatlon

Torsdag
Vila

Fredag
Löpskolning

1 comment:

Madde said...

Omsprungen av alla - vilket skitsnack! Om det var 6-7 före mig upp ur vattnet så var det de två andra mixtlagen samt de 4-5 bästa damerna. Vår tid hade räckt till en fjärdeplats (av drygt 50) i damklass så du blev möjligen omsprungen av några herrar! Vi gjorde en kanoninsats!