Monday, August 6, 2012

Övertränad

Jag hade ambitionen att ha "Training Camp" helgen som gick, men min kropp sa stopp stopp stopp. Det finns inte en enda fiber/muskel i min kropp som inte ömmar. Hade till o med svårt att ta mina powerwalks utan att mjölksyran kom smygande. Jag är lite besviken för det hade varit skönt att nå upp till mina träningsmål, men samtidigt är det viktigt att lyssna på kroppen. Det blev mycket vila i helgen. Powerwalks? ja, cykling i vackra Stockholm? ja, men hård fysisk aktivitet? Nej.

Nu ska jag i väg och simma med Madde. Kroppen är fortsatt öm med samtidigt känns det underbart att få simma. Återkommer imorgon med veckans träningsmål och en kort summering av veckan som gick!

Ha en fin måndag.



2 comments:

Ignacio said...

Låter underbart men jobbigt också! =) Se till att DU och DIN KROPP får vila för att kroppen ska kunna bygga upp sig. Passa på att ta massage, varma bad, äta extra med massa nyttigheter och vila.

Anonymous said...

Tack Ignacio, men du inspirerade mig så mycket att jag vill inte vila...ha ha ha ha ha

Desiree