Sunday, August 26, 2012

Vilken helg!

Inspiration är bara förnamnet av vad denna helg hade att erbjuda. Jag säger bara Lisa Nordén. Hon är för mig en av de mest inspirerande idrottskvinnorna som finns. På banan har hon full fokus och det känns som det inte finns något som kan stoppa henne, efter målgång, verkar hon vara grymt sympatisk och ödmjuk. Såna människor älskar jag. Jag kan inte få nog av denna kvinna.

Idag var jag och tittade på motionärsklassen i triathlon, och idag var det Maddes dag. Jag följde henne med spänning och jag var så stolt över henne. Förstår vilken fantastisk träningspartner jag har.  Hennes första sprint gjorde hon på 1:30, på tal om inspirerande människor.

Det som slår mig är att utövare av triathlon är enormt sociala individer. Jag tycker ofta att svenskar är lite tråkiga, tysta och har svårt att bjuda på sig själva. Olika lopp jag har gjort så är det inte helt ovanligt med armbågar och sura miner (Tjejmilen, huga... och aldrig mer). Det gäller inte de som utövar triathlon. De peppar, hjälper och pratar med varandra. Jag har träffat så sjukt många trevliga människor sen jag bestämde mig för att börja med triathlon, och idag var det roligt att heja på deltagare i ösregnet. Jag fick så många leenden och tack, att jag tappade räkningen när jag stod där och skrek , heja heja, faan vad ni är BRA! ...... och det var dom.

Ljuger om jag inte erkänner att jag var avundsjuk på de tävlande.....Jag säger bara TRIATHLON here I come!

Lite bilder från dagens evenemang





No comments: